Cum sa multumesti pe toata lumea?

Ei bine… NU POTI!

Desigur, datoria noastra de profesionisti, indiferent de domeniul in care am activa, este sa facem tot posibilul pentru a satisface cerintele clientilor, iar daca acestia nu stiu ce vor, sa incercam sa le oferim solutii. Avand in vedere ca arta si aprecierea acesteia tine de subiectivismul fiecaruia, este normal sa existe reactii diferite in raspuns la munca noastra. Totusi, subiectivismul, pretentiile mai crescute ale unora sau atentia la detalii nu pot niciodata scuza lipsa unui bun-simt elementar.

Cu toate ca 95% din clienti sunt multumiti de colaboarea avuta cu noi, dovada fiind faptul ca activam pe piata de aproape 3 ani, am crescut de la un an la altul si avem onorate sute de lucrari, mai avem parte si de neplaceri, specifice fiecarei activitati ce presupune a lucra cu publicul.

Din cand in cand mai avem asadar de-a face cu adevarati marlani, ca in cazul urmator:

Primim deci urmatorul mail:

“Buna ziua,

In urma discutiei telefonice revin cu o comanda ferma pentru caricatura de care va povesteam. Va trimit atasat o poza cu ‘seful’ 🙂 si mai multe poze cu mine. Sper sa va ajute. Va rog sa decideti dvs daca e mai bine sa faceti de la bust in sus dar avand in vedere pozele trimise cred ca asa o sa faceti 🙂 Mi-as dori genul de caricaturi cum aveti pe site, sa fie cele 2 persoane alaturate, sa se tina “imbratisate, de gat” sau cum credeti…intelegeti…pe fromat A5.

Daca ochiul dvs de expert considera ca ar fi ‘funny’ sa ii faceti un decolteu apetisant fetei, nu ezitati :))

Pentru orice alta intrebare va stau la dispozitie.

Multumesc anticipat, Andreea Chelmus”

insotit bineinteles de pozele personajelor. Urmeaza cateva mail-uri back & forth unde precizam cand vom livra schita si cum se va proceda apoi la expedierea originalului catre adresa solicitantului.

Acum vine si partea suculenta:

Atasam schita pentru a vedea daca sunt necesare modificari/adaugiri inainte de a finaliza lucrarea, ceea ce reprezinta procedura noastra standard:

Acum, in loc sa primim raspuns de la persoana care ne-a contactat si care a fost amabila atat in mail-uri cat si telefonic, ne trezim cu urmatoarele:

“Buna Andreea,
nu vreau sa jignesc pe nimeni dar sunt dezamagit de aceasta “caricatura” mai degraba seamana cu un desen facut de un prescolar. pacat de timpul pierdut si sperantele puse. iti recomand sa incerci la cineva care stie cu adevarat ce inseamna o caricatura…asta daca mai ai timp, daca nu incearca alt cadou…asta te umfla rasul din alte motive.
 imi pare rau baieti dar e mult sub asteptari
te pup
Marius LUCA

mail trimis de acest individ Marius Luca ( Marius.Luca@roheromania.ro) catre Andreea Chelmus si avandu-ne pe noi ca adresa de forward, pentru a nu scapa pretioasele sale impresii. Peste cateva minute primim si urmatoarele de la clientul initial, iar scrisul albastru ii apartine de asemenea:

“Imi cer scuze daca v-am incurcat, va rog considerati comanda anulata.Ne asteptam sa iasa o imagine cum e pe site, gen caricatura si nu desen. Multumim! “

Puteam oare raspunde ceva diferit de asta:

“Si noi regretam faptul ca din pacate traim in aceasta tara unde toata
lumea se pricepe la fotbal, politica si mai nou arta.Suntem constienti tot timpul de faptul ca o lucrare nu poate fi
agreata in unanimitate de clientii nostri, data fiind subiectivitatea
acestui domeniu de activitate, insa in 95% din cazuri am primit un
feedback pozitiv, ceea ce ne face sa credem ca ne aflam pe drumul cel
bun. De fiecare data, unde a fost nevoie, am operat
modificari/adaugiri, dupa specificatiile clientului. Si in acest caz,
desenul a fost executat dupa indicatiile primite in urma discutiei
telefonice, unde doamna Chelmus a precizat ca optati spre acest tip de
portret, nedorindu-se exagerarea trasaturilor personajelor. Toate
imaginile de pe site sunt desene, executate EXCLUSIV manual. De altfel
si definitia “caricaturii” conform DEX este “desen care reprezinta o
persoana, o situatie›ie etc. exagera¢nd intentionat, an scopuri satirice,
anumite trasaturi (negative)”. Nu intelegem ce alt tip de lucrare ati
fi putut dori…Pentru corecta informare a “distinsului domn” Luca Marius, creatorul
lucrarii este domnul Alin Bogatean, care a fost desemnat printre
portretistii de top ai acestei tari, iar unele dintre picturile sale
sunt expuse in colectii particulare din Franta, Spania, Marea Britanie
sau Italia.Faptul ca ati optat pentru anularea comenzii nu este nici o problema
si cu siguranta nu va fi ultima comanda neonorata sau, pe intelesul
lui Marius Luca, ultima oara cand “ne luam teapa”. Va atragem totusi
atentia ca exprimarea individului Luca Marius tradeaza educatia si
cultura acestuia. Speram totusi ca in relatiile sociale si de serviciu
dansul sa opteze catre alta abordare, mai ales in domenii unde nu este
avizat. O trecere in revista a gramaticii limbii romane este de
asemenea de dorit…Ne pare sincer rau ca am starnit asemenea porniri primitive, rolul
artei fiind acela de a innobila spiritul uman…”

In concluzie, ca sa ne facem intelesi: Suntem constienti ca nu toata lumea poate aprecia o lucrare realizata in intregime manual, deoarece nu are poate simetria si sclipirea produsa de una retusata in photoshop sau facuta cu ajutorul unei tablete. Totusi si o floare artificiala, chiar daca luceste mai orbitor ca una naturala, nu va fi nicioadata mai mult decat o replica fada a realitatii, a VIETII, va fi doar un fals in cele din urma. Nu stim daca asta a fost problema in cazul acesta, avand in vedere ca nici nu s-a dorit sa realizam modificari asupra unor trasaturi fizice a caror redare nu am realizat-o foarte fidel, avand in vedere ca era totusi vorba de o schita, nicidecum de o lucrare finalizata. Lipsa totala de respect fata de munca noastra, care oricum a fost gratuita, clientii fiind taxati doar la final, din partea unei persoane care nici macar nu a avut responsabilitatea sa ni se adreseze direct, este cu adevarat problema in acest caz.

This entry was posted in Clienti, Comanda-Caricaturi and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Cum sa multumesti pe toata lumea?

  1. Irina Ungureanu says:

    Hmmm, poate inlocuiti exemplul cu marlanul cu unul pozitiv, pe care vi-l ‘furnizez’ cu placere! 🙂 Am sunat joi dimineata, 29 noiembrie, la ora 9:10 pe nr de Orange de pe site: no answer. Trimit mail pe adresa de contact; pe scurt: ‘Buna ziua, imi plac lucrarile dvs. M-ati putea ajuta cu o lucrare in creion pana maine la pranz?’. Nu mai stiu exact ora, dar la scurt timp primesc tel inapoi de la Alin Bogatean; tot pe scurt: ‘… am putea incerca, spuneti-mi ce doriti si trimiteti-mi niste fotografii cu personajele sa verificam daca se poate lucra dupa ele.’ Trimit, in scurt timp primesc telefon inapoi: ‘Fotografiile sunt ok. Baietelul e al dumneavoastra? e tare dragalas, sa va traiasca!’ etc, etc, la ora 14 aveam schita, pana seara aveam si desenul final livrat electronic. 🙂 A doua zi desenul a ajuns printat pe doua tricouri identice, unul pentru bunicul care pe 1 dec implineste 70 de ani, unul pt piticul Andrei de 3 ani.
    http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=538252112870009&set=a.538250249536862.133612.100000556765480&type=1&theater
    Multumim, Alin, multumim echipei ‘Comanda Caricaturi’! 🙂

  2. Ioana C says:

    Multumesc echipei ‘Comanda- Caricaturi’ pentru promptitudinea si seriozitatea de care a dat dovada! Sunt foarte incantata de calitatea tuturor lucrarilor !
    Cu siguranta vom mai colabora si pe viitor 🙂
    Succes in continuare!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *